Een veilig en plezierig museumbezoek voor iedereen
Home

Veelgestelde vragen over museumbezoek in coronatijd

Hoe kom ik aan een kaartje?

Dit kan aan de kassa of online. Toegang tot het museum weer mogelijk zonder reservering. Wel raden we je aan om van te voren een online ticket en bijbehorend tijdslot boeken. Zo voorkomen we lange rijen bij de kassa.

Heb ik een vaccinatiebewijs of testbewijs nodig?

In lijn met de landelijke maatregelen zijn wij per 6 november 2021 verplicht te vragen om een coronatoegangsbewijs. Dit is een vaccinatiebewijs, een negatieve testuitslag of een herstelbewijs, omgezet in een QR-code in de CoronaCheck-App. Bij binnenkomst wordt gevraagd naar deze QR-code en een identificatiebewijs, zoals een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Vergeet dus niet beide mee te nemen. Zonder geldige QR-code kunnen wij helaas geen toegang verlenen tot het museum of het restaurant.

IK HEB EEN ONLINE TICKET GEKOCHT, MAAR IK KAN ONVERWACHT NIET OF WIL MIJN AANKOOP WIJZIGEN.

Je kunt de datum en tijd van je bezoek altijd wijzigingen. Mocht je je ticket willen retourneren, dan kun je hiervoor een verzoek indienen. Neem hiervoor in beide gevallen contact op met onze ticketpartner Global Ticket, via +31 (0)20 244 2877, support@globalticket.nl of supportpagina

Hoe en wanneer ontvang ik mijn online ticket?

Nadat je bestelling is betaald en afgerond ontvang je binnen een paar minuten een bevestigingsmail inclusief je e-ticket(s) als PDF-bijlage(s). Mocht je na een paar uur nog steeds geen e-mail hebben ontvangen (kijk ook even in je spambox) neem dan contact op via: info@lakenhal.nl / 071 516 5360 of met Global Ticket: support@globalticket.nl / 020 244 28 77.

Moet ik mijn tickets printen?

Je kunt je tickets printen of laten zien via je smartphone.

Kan ik het museum bezoeken als ik verkoudheidsklachten heb?

Helaas niet. In lijn met de landelijke maatregelen vragen we je in dat geval om thuis te blijven. We ontvangen je graag als je weer helemaal beter bent. Je kunt eventueel de datum en tijd van je bezoek wijzigingen. Neem hiervoor contact op met onze ticketpartner Global Ticket, via +31 (0)20 244 2877 of support@globalticket.nl.

Welke hygiënemaatregelen zijn er in het museum genomen?

We zorgen voor extra schoonmaak van contactpunten en aanraakoppervlakken, zoals deurklinken, wc’s, kranen, kluisjes en betaalautomaten. In het museum is op diverse plekken desinfecterende handgel beschikbaar. We stellen daarnaast handschoentjes en mondkapjes beschikbaar. En ook onze medewerkers hebben beschermende middelen tot hun beschikking. Daarnaast zorgen we ervoor dat iedereen 1,5e meter afstand kan houden.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek?

Het dragen van een mondkapje is verplicht.

Kan ik in het museum met cash betalen?

Voorlopig niet. In verband met de hygiëne verzoeken wij iedereen contactloos te betalen.

Heb je een andere vraag?

Stuur een mail naar info@lakenhal.nl. We helpen je graag!

Of kijk eens bij:

onze corona-maatregelen praktische informatie