Een veilig en plezierig museumbezoek voor iedereen - alleen online tickets
Home

Veelgestelde vragen

Over online tickets

Hoe krijg ik toegang tot het museum?

We werken met tijdsloten om te zorgen voor een optimale spreiding van bezoekers. Toegang is alleen mogelijk met een online ticket. Dit geldt ook voor houders van de Museumkaart en andere ledenpassen. Spontaan bezoek is voorlopig helaas niet mogelijk.

Kan ik spontaan langskomen en een toegangskaartje aan de kassa kopen?

Voorlopig kan dat helaas niet. Je krijgt alleen toegang tot het museum met een vooraf gereserveerd online ticket.

Ik heb een Museumkaart, een vrijkaart of een andere ledenpas die me gratis toegang geeft. Moet ik ook een online ticket reserveren?

Jazeker. Alleen zo kunnen we zorgen voor een optimale spreiding van bezoekers. Neem wel je Museumkaart, vrijkaart of ledenpas mee naar het museum.

Ik heb een online ticket gekocht, maar ik kan onverwachts niet op dat moment naar het museum komen. Wat nu?

Gekochte online tickets worden niet terugbetaald. Je kunt wel de datum en tijd van je bezoek wijzigingen. Neem hiervoor contact op met onze ticketpartner Global Ticket, via +31 (0)20 244 2877 of support@globalticket.nl. We ontvangen je graag zodra het weer kan!

Ik ben vriend of mecenas van het museum. Moet ik ook een online ticket reserveren?

Jazeker. Alleen zo kunnen we zorgen voor een optimale spreiding van bezoekers. Neem wel je ledenpas mee naar het museum.

Hoe en wanneer ontvang ik mijn online ticket?

Nadat je bestelling is betaald en afgerond ontvang je binnen een paar minuten een bevestigingsmail inclusief je e-ticket(s) als PDF-bijlage(s). Mocht je na een paar uur nog steeds geen e-mail hebben ontvangen (kijk ook even in je spambox) neem dan contact op via: info@lakenhal.nl / 071 516 5360 of met Global Ticket: support@globalticket.nl / 020 244 28 77.

Moet ik mijn tickets uitprinten?

Je kunt je tickets uitprinten of laten zien via je smartphone.

Wanneer is mijn ticket geldig?

Op je ticket staat de datum waarop je ticket geldig is.

Kan ik mijn aankoop nog wijzigen?

Nee, een aankoop kan niet meer gewijzigd worden. Tickets kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild.

Over de tijdsloten

Hoe krijg ik toegang tot het museum?

We werken met tijdsloten om te zorgen voor een optimale spreiding van bezoekers. Toegang is alleen mogelijk met een online ticket. Dit geldt ook voor houders van de Museumkaart en andere ledenpassen. Spontaan bezoek is voorlopig helaas niet mogelijk.

Wat is een tijdslot?

Door te werken met tijdsloten kunnen we de hoeveelheid bezoekers optimaal spreiden over de dag en in de ruimtes. Je mag binnenkomen tijdens jouw gehele tijdslot, en je mag in het museum blijven zolang je wilt. Om rijen bij de ingang te voorkomen, verzoeken we je om niet eerder dan de start van je tijdslot naar het museum te komen.

Over extra maatregelen

Kan ik het museum bezoeken als ik verkoudheidsklachten heb?

Helaas niet. In lijn met de landelijke maatregelen vragen we je in dat geval om thuis te blijven. We ontvangen je graag als je weer helemaal beter bent.

Welke hygiënemaatregelen zijn er in het museum genomen?

We zorgen voor extra schoonmaak van contactpunten en aanraakoppervlakken, zoals deurklinken, wc’s, kranen, kluisjes en betaalautomaten. In het museum is op diverse plekken desinfecterende handgel beschikbaar. We stellen daarnaast handschoentjes beschikbaar.. En ook onze medewerkers hebben beschermende middelen tot hun beschikking.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek?

We geven gehoor aan het dringende advies van de overheid op om in publieke binnenruimtes een mondkapje te gebruiken. We verzoeken daarom alle bezoekers van 13 jaar en ouder vriendelijk om in het museum een mondkapje te dragen.

Kan ik in het museum met cash betalen?

Voorlopig niet. In verband met de hygiëne verzoeken wij iedereen contactloos te betalen.

Heb je een andere vraag?

Stuur een mail naar info@lakenhal.nl. We helpen je graag!